Pojišťovny neplní.

Slyším to skoro denně.

Pracuji v oboru cca 20 let. Nikdy jsem nesjednal smlouvu, kterou bych neměl sjednánu i sám sobě, nebo svým blízkým v rodině. Beru skoro osobně, když mi někdo řekne, že:”Pojišťovny jsou hajzlové a když mají plnit, vždycky si najdou něco, aby plnit nemusely”.
Nebudu hájit vždycky a všechno, pokud někdo nedostal plnění podle svých představ, je možné, že je nespokojený.
Ne vždy ale za to může pojišťovna. viz nejčastější chyby dole v článku
Když si mi někdo stěžuje, že “nic nedostal”, nebo že “dostal málo”, zásadně to nekomentuji, dokud neuvidím pojistnou smlouvu. Když to klientovi ukážu proč případně neplnili, nebo plnili málo, klienti většinou uznají svoji chybu. Pokud je chyba na straně pojišťovny, není problém se odvolat a vyžádat přešetření.

Pojďme ale do praxe.
V následující tabulce ukazuji reálné pojistné události tak jak se staly, a jak dlouho trvalo odškodnění.

Plnění pojišťovny příklady1

Prosím ne abyste to vzali jako nějaký návod nebo inspiraci. To že pes poškrábal auto, slečna si ukopla malíček, zaměstnanec poškodil vrata…… je dáno konkrétní situací u konkrétního typu smlouvy a sjednaného rizika a jeho limitů! V žádném případě to neberte jako nějakou paušální částku!

Dále je nutné vysvětlit i délku doby od nahlášení k výplatě.
Pokud klient nahlásí událost a dodá všechny dokumenty, není vyjímkou výplata plnění druhý den! Pokud má doložit nějaké potvrzení, fakturu… a trvá to klientovi 2 měsíce, likvidace takové události se potom táhne. Zákon udává max. 3 měsíce po doložení veškeré vyžádané dokumentace. V naprostém počtu případů jsou to v praxi jednotky dnů.

Nejčastější chyby a nepravdy mezi klienty.

Jak už jsem psal výše. Pokud máte smlouvu sjednanou tak, abyste platili co nejméně, pravděpodobně dostanete málo a neměli byste to vyčítat pojišťovně.
Pokud máte starý typ smlouvy, je velmi pravděpodobné, že tyto staré (starší) typy neobsahují veškerá dnes plnitelná rizika. Doba jde dopředu, pojišťovny se předhánějí a přidávají nové výhody, vyšší limity atd. Kdo trvá na starších neaktualizovaných smlouvách, může být nemile překvapen, když nedostane nějaké plnění.

Zákon hovoří o tom, že jako profesionálové v oboru bychom měli mluvit a projednat klientovu situaci min 1x ročně. Ne vždy se to podaří a je to účelné. Zvláště pokud je to někdo z blízkého okolí a vídáme se pravidelně. Pokud ale vyjde inovovaný produkt, snažím se o tom klienty informovat. A opět. Pokud se jedná o kosmetické úpravy, tak to není až tak nutné. Pokud je ale novinka závažnější, samozřejmě smlouvu předělávám. Určitě u sebe, u rodiny, u známých.
Někdo to uvítá, někdo odmítne. Svět už je takový, je to volba každého.   Plnění pojišťovny příklady2

Jako poslední bych zmínil hlášení pojistných událostí.
Klienti si postesknou, že “to” nehlásili, protože nechtěli lítat po úřadech. vyplňovat formuláře…
Omyl. Dnes pojistnou událost řešíme zpravidla elektronicky. Tedy zavoláte na infolinku, řeknete co, kdy, kde a jak se stalo, přijde vám email, abyste doložili dokumenty a je to.
Například úraz. Stačí, když si budete schovávat lístky od lékaře, potom je ofotíte mobilem a pošlete emailem na pojišťovnu, nebo vložíte prostřednictvím webu. Už žádné loudění u doktora, aby vám něco vyplnil, a ještě za to chce zaplatit.
Pokud nevíte jak, máte na mě kontakty, tak se ozvěte.

Přidat komentář

2 Komentáře.

  1. Dobrý den. Můžete mi po pročtení říci Váš názor.

    Pojišťovna odmítá plnit pojistné plnění denního odškodnění z mé pojistky. Žádala jsem o zálohu, protože jsem již od 8. 10. 2020 v pracovní neschopnosti s kolenem /natržený meniskus/ a byla mi zamítnuta z důvodů již poškození před sjednáním pojistné smlouvy (1/2020). Odkazují se na Bakerovu cystu, která mi byla diagnostikována revmatologem /2013/, ke kterému jsem byla odeslána s ručními klouby k potvrzení/vyvrácení revmatu a revmatoidní artritidy. Tato cysta mi nikdy žádné potíže nezpůsobovala, a kdyby by o ní tenkrát pan doktor neřekl, tak ani nevím, že něco takového imaginárního v mém případě existuje. Informovala jsem se jak u praktika, tak u ortopéda a dokonce jsem oslovila i zmiňovaného revmatologa, kteří jen kroutí hlavou a svorně říkají, že cysta z roku 2013 v žádné případě neindikuje poškození kolena. Cysty jsou primární a sekundární. V mém případě cysta primární jak se objevila, tak i zmizela. Podle lékařů je to zcela běžný jev zdravého kolena. Před říjnovou operací /2020/mi byla dělána MR kolena a žádná cysta tam přítomna nebyla, tak jak to koleno mohlo být poškozené? Natržený meniskus je úrazové děj není to nemoc, takže nechápu proč pojišťovna mi nechce uznat plnění. Kontaktovala jsem poradkyni, ale ta také neví, co by mi poradila. Prý jsem měla to koleno zmínit před sepsáním smlouvy. Vysvětlila jsem jí, že jsem s tím kolenem nic neměla, že ji pouze zmínil lékař při vyšetření. Že prý kontaktovala pojišťovnu a pro ni již je můj případ uzavřený a žádné zprávy od lékařů to nezvrátí. Děkuji moc za názor.

    • Koleno (obecně velké klouby) jsou svízelná záležitost. Příkladně: Dříve se ruptura achylovy šlachy brala jako úraz – vystartuji na fotbale za míčem, praskne mi achylovka = úraz. Dne už toto neplatí. Podle posledních názorů zdravotnictví zdravá achylovka normálně prasknout “nemůže”. Pokud se to stane, bývá to zpravidla buďto přetěžováním, nebo nějakým onemocněním (šlachy klouby).
      A nyní ke kolenu. Koleno je bráno jako funkční celek a pokud se s ním někdy něco stane, má to vliv na jeho funkčnost, stabilitu…. Je to bráno, že už není OK a pravděpodobnost porouchání výrazně stoupá. Proto je ve výlukách, že události diagnostikované před počátkem pojištění se neplní.
      Pokud jste si jistá, že to není váš případ, šel bych do odvolání. Ne jen nějakým dotazem, ale písemnou žádostí o přezkoumání pojistné události. Pokud nepomůže jedna stížnost, zkusit to znovu.
      Moje zkušenost je taková, že oprávněné nároky není problém reklamovat a zjednat nápravu.

Přidat komentář


Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..